Algemene voorwaarden
Op al onze overeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van toepassing.
Klachtenregeling
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;
Artikel 2 toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen advocaat en de cliënt.
2. Iedere advocaat van Veldman Advocatuur & Mediation draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Veldman Advocatuur & Mediation heeft via de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij opdracht aanvaarding kenbaar gemaakt.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan rechtbank Midden-Nederland.
Artikel 5 interne klachtprocedure
1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar de heer mr. M. van Dam, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. De klachtenfunctionaris brengt verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, als mede ter verbetering van procedures.
4. Minimaal eenmaal per jaar wordt het verslag en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.
Privacy
Privacyverklaring
Veldman Advocatuur & Mediation advocaten respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die aan ons wordt verstrekt of anderszins verkregen vertrouwelijk wordt behandeld. Bij persoonsgegevens gaat het om alle informatie over een persoon. Ook gegevens die indirect iets over iemand zeggen, zijn persoonsgegevens. Met deze privacyverklaring wordt uitvoering gegeven aan de in de AVG neergelegde informatieplicht aan de betrokkene(n) wiens persoonsgegevens Veldman Advocatuur & Mediation verwerkt.
Veldman Advocatuur & Mediation verwerkt persoonsgegevens om diensten aan te kunnen bieden, dienstverlening te kunnen verbeteren en om persoonlijk met u als betrokkene te kunnen communiceren. In deze privacyverklaring informeren wij u over de manier waarop Veldman Advocatuur & Mediation met uw persoonsgegevens omgaat. Deze verklaring is van toepassing op alle personen van wie Veldman Advocatuur & Mediation persoonsgegevens verwerkt.
Persoonsgegevens
Veldman Advocatuur & Mediation verwerkt persoonsgegevens:
die u zelf aan ons hebt verstrekt, zoals:
contactgegevens: postadres, e-mailadres en telefoonnummer
andere persoonsgegevens die nodig zijn ter behandeling van uw zaak door een advocaat, zoals financiële en zakelijke gegevens, bankrekeningnummers
contactgegevens en andere persoonsgegevens op contactformulieren
contactgegevens verstrekt tijdens kennismakingsgesprekken
persoonsgegevens die wij hebben ontleend aan andere bronnen:
persoonsgegevens verkregen uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en het Kadaster
persoonsgegevens beschikbaar op openbare zakelijke websites en overige bronnen
persoonsgegevens beschikbaar op openbare zakelijke social media platforms
gegenereerd tijdens uw bezoek aan onze website
uw surfgedrag op de website zoals gegevens over het eerste bezoek, vorige bezoek, bekeken pagina’s
de wijze waarop door de website wordt genavigeerd.
Doel verwerking van persoonsgegevens
Veldman Advocatuur & Mediation gebruikt uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden:
het verlenen van juridische diensten, waaronder de uitvoering van een overeenkomst en het voeren van (gerechtelijke) procedures;
het nakomen van wettelijke verplichtingen;
het adviseren, bemiddelen en verwijzen;
het onderhouden van contacten met u ;
voor het generen van statistieken betreffende het gebruik van onze website en/of het verbeteren van de website.
Grondslag verwerking persoonsgegevens
Veldman Advocatuur & Mediation verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna te nomen gronden als bedoeld in artikel 6 van de AVG:
uitvoering van een overeenkomst
voldoen aan een wettelijke verplichting
gerechtvaardigd belang
verkregen toestemming.
Delen van persoonsgegevens met anderen
Veldman Advocatuur & Mediation deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover noodzakelijk voor de dienstverlening met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. Hierbij valt te denken aan waarneming van de praktijk door een andere advocaat, het (laten) uitvoeren van een deskundigheidsonderzoek of het inschakelen van een andere derde partij namens en in opdracht van Veldman Advocatuur & Mediation advocaten, zoals een IT-leverancier, maar ook het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de wederpartij.
Daarnaast kan Veldman Advocatuur & Mediation persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voor zover daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Met de derde partij die namens en in opdracht van Veldman Advocatuur & Mediation uw persoonsgegevens verwerkt, wordt een verwerkersovereenkomst gesloten waardoor die derde partij eveneens gehouden is tot naleving van de AVG. Door Veldman Advocatuur & Mediation ingeschakelde derde partijen, die als verwerkingsverantwoordelijke diensten aanbieden, zijn voor de (verdere) verwerking van uw persoonsgegevens zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Hierbij valt te denken aan een accountant, notaris, ingeschakelde andere derde partij ten behoeve van een second opinion of deskundigenrapport.
Beveiliging persoonsgegevens
Veldman Advocatuur & Mediation heeft maatregelen genomen, zowel technisch als organisatorisch, om persoonsgegevens te beveiligen. Deze beveiligingsmaatregelen zijn niet van toepassing op derden die door middel van links met onze website zijn verbonden.
Bewaartermijn
Veldman Advocatuur & Mediation bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om aan de wet- en regelgeving te voldoen.
Verwerken van gegevens
Voor het verwerken van uw persoonsgegevens kan Veldman Advocatuur & Mediation dienstverleners inschakelen, bijvoorbeeld bij ICT-ondersteuning. Met deze dienstverleners sluiten wij een overeenkomst die voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming daaraan stelt.
Privacy rechten van betrokkenen
Een verzoek tot inzage, correctie, beperking, verzet, overdraagbaarheid van gegevens, verwijdering van uw persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming, kunt u sturen via onderstaande contactgegevens. U ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw verzoek nader bericht van ons.
Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarbij Veldman Advocatuur & Mediation aan uw verzoek als betrokkene geen of niet volledige uitvoering kan geven. Hierbij valt te denken aan de geheimhoudingsplicht van advocaten en wettelijke bewaartermijnen. Uw verzoeken zoals hiervoor bedoeld, kunt u richten aan Veldman Advocatuur & Mediation advocaten.
Om zeker te weten dat wij op basis van uw verzoek de betreffende persoonsgegevens aan de juiste persoon verstrekken, vragen wij u ter verificatie een kopie over te leggen van een geldig paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs met een afgeschermde pasfoto en BSN-nummer. Veldman Advocatuur & Mediation neemt alleen verzoeken in behandeling die betrekking hebben op uw eigen persoonsgegevens.
Statistieken en cookies
Onze website maakt geen gebruik van tracking of advertentiecookies. Veldman Advocatuur & Mediation maakt alleen gebruik van functionele en analytische cookies. U kunt het gebruik van cookies blokkeren door de instellingen in uw webbrowser aan te passen.
Aanpassing privacyverklaring
Veldman Advocatuur & Mediation heeft het recht de inhoud van deze privacyverklaring op ieder gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Aanpassingen van de privacyverklaring worden op de website van Veldman Advocatuur & Mediation gepubliceerd. Raadpleeg daarom met regelmaat onze website.
Vragen over uw persoonsgegevens?
Op basis van de wet heeft ieder persoon rechten over zijn of haar persoonsgegevens. U heeft recht op inzage, rectificatie en verwijdering van uw gegevens. Ook kunt u bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens of dit gebruik beperken. Het is tevens mogelijk uw gegevens op te vragen en over te dragen aan een andere partij.
Contact
Voor nadere informatie, vragen of klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u contact met ons opnemen door het sturen van een e-mail veldman@vamadvocatuur.nl